Ad Code

 www.Network.am - Download Portal

ԸՆԹԱՑԻԿ ՊԱՀԱՆՋԱՐԿԻ ԳՆԱՀԱՏՈՒՄԸ




Շուկայական տնտեսությունում պահանջարկը հանդիսանում է «ինչ և ինչպես արտադրելու» գլխավոր գործոնը: Այստեղ անհրաժեշտ է հաշվի առնել «անհատական» և «շուկայական պահանջարկ» հասկացությունները:
Անհատական պահանջարկի դեպքում որոշվում է սպառողի պատասխան ռեակցիան տվյալ ապրանքի փոփոխման դեպքում, երբ իր եկամուտները և մյուս ապրանքների գները մնում են նույնը:
Պարզ է, որ տարբեր սպառողների մոտ պահանջարկի կորը կլինի տարբեր, կախված պահանջարկի վրա ազդող գործոններից /սպառողների եկամուտներից, նրանց նախասիրություններից, ճաշակից և այլն/:
Սակայն գործնականում ավելի շատ օգտագործվում է «շուկայական պահանջարկը», որն իրենից ներկայացնում է առանձին սպառողների անհատական պահանջարկների հանրագումարը.

1. Գրաֆիկական մեթոդ

Ենթադրենք, որոշակի ապրանքի համար շուկայում գոյություն ունեն 2 ապառողներ 

Ինչպես երևում է 25 պ. մ. գնի դեպքում 1-ին սպառողի պահանջարկը կկազմի 50 միավոր ապրանք, իսկ 2-րդ սպառողինը` հավասար է 0-ի: Հետևաբար, K կետը հանդիսանում է «ճեղքման, կոտրվածքի» կետ: Այս ձևով տեղի է ունենում անհատական պահանջարկի համախմբում:


Սակայն, շուկայում գոյություն ունեն ոչ թե 2 այլ միլիոնավոր սպառողներ: Այդ դեպքում «կոտրման» կետը վերանում է, և դրանցից յուրաքանչյուրը կարող է ներկայացվել որպես կետ, և գրաֆիկական պատկերը ներկայացվում է կորի տեսքով:


2. Աղյուսակային մեթոդը Ենթադրենք շուկայում գոյություն ունեն 3 սպառողներ.

 

Ապրանքի գինը, պ. մ
Սպառողների անհատական պահանջարկը, միավոր/հատ
Շուկայական պահանջարկը, միավոր
1
11
III
1,00
18,0
16,0
1,0
35,0
1,20
12,0
14,0
1,2
27,2
1,40
10,0
13,0
1,4
24,4
1,60
7,0
12,0
1,6
20,6
1,80
5,0
11,0
1,8
17,8
2,00
2,0
10,0
2,0
14,0



Աղյուսակից երևում է, որ 3 սպառողների պահանջարկի ֆունկցիաները տարբեր են, որտեղ 3-րդ սպառողի պահանջարկը տվյալ ապրանքի համար համարվում է «Գիֆֆենի ապրանք», որի դեպքում ապրանքի գնի բարձրացման դեպքում պահանջարկը նույնպես աճում է:

3. Անալիտիկ /կամ վերլուծական/ մեթոդը
Այս մեթոդի դեպքում անհրաժեշտ է նկատի ունենալ, որ յուրաքանչյուր սպառող ունի թույլատրելի գների իր մակարդակը: Հայտնի է, որ պահանջարկի ծավալը միշտ բարձր է կամ հավասար է 0-ի: Այստեղից հետևություն, որ «շուկայական պահանջարկը» կարող է գոյույուն ունենալ միայն երբ 0 < Р <8: Իսկ երբ 0 < Р < 2 դեպքում շուկայում գոյություն ունեն 2 սպառողներն էլ, իսկ 2 <Р <8 դեպքում միայն 1-ին սպառողը:



Reactions